Szeretet: Eiffel-torony után velocipédet épített a csabai ezermester! (kép)

Szeretettel köszöntelek a Elfelejtett dallamok-derűs-komoly pillanatok oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 345 fő
  • Képek - 11138 db
  • Videók - 5616 db
  • Blogbejegyzések - 2991 db
  • Fórumtémák - 168 db
  • Linkek - 109 db

Üdvözlettel,

Elfelejtett dallamok - derűs - komoly pillanatok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Elfelejtett dallamok-derűs-komoly pillanatok oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 345 fő
  • Képek - 11138 db
  • Videók - 5616 db
  • Blogbejegyzések - 2991 db
  • Fórumtémák - 168 db
  • Linkek - 109 db

Üdvözlettel,

Elfelejtett dallamok - derűs - komoly pillanatok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Elfelejtett dallamok-derűs-komoly pillanatok oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 345 fő
  • Képek - 11138 db
  • Videók - 5616 db
  • Blogbejegyzések - 2991 db
  • Fórumtémák - 168 db
  • Linkek - 109 db

Üdvözlettel,

Elfelejtett dallamok - derűs - komoly pillanatok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Elfelejtett dallamok-derűs-komoly pillanatok oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 345 fő
  • Képek - 11138 db
  • Videók - 5616 db
  • Blogbejegyzések - 2991 db
  • Fórumtémák - 168 db
  • Linkek - 109 db

Üdvözlettel,

Elfelejtett dallamok - derűs - komoly pillanatok vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Eiffel-torony után velocipédet épített a csabai ezermester!

Velocipéd és monowheel (egykerekű) a legújabb gyártmánya a békéscsabai Horváth Lászlónak.


A békéscsabai Eiffel-torony megépítője unokájának ricinusolajjal motort konzervál, hogy Regőnek 44 éves korára legyen egy 60 esztendős Yamaha choppere. A benzinmotoros roller és a terepgokart is saját fejlesztés.

Horváth Lászlónak a fia küldött nemrégiben, egy pénteki napon e-mail-ben fotót egy monowheel-ről, hogy ilyet szeretne hétfőre. A békéscsabai ezermester komolyan vette a tréfát, és hétfőre ott állt az udvarban a működőképes egykerekű.

– A 20. század elején közlekedtek ilyennel, az egyik kollégám három métert tudott vele menni egyensúlyozva, de mindez csak gyakorlás kérdése – magyarázta a mester. – Kétütemű, 50 köbcentis motorral, önindítóval és berúgókarral egyaránt ellátott a járgány, a meghajtókerék átmérője 210, a hajtott keréké 1520 milliméter. A kisebb kerék hajtja a nagyobbat, de a vezetőnek ügyelnie kell arra, hogy mennyire húzza a gázt, mert ha nagyon, akkor könnyen mókuskerékké változik az egykerekű. Emellett, egykerekű járgányról lévén szó, oldalra is eldőlhet a vezető.

A velocipéden sem könnyű a közlekedés, Horváth László ezért módosítja prototípusát. Az interneten látott ilyen járgányt, és elkészítette műhelyében. Az első kerék 125, a hátsó 25 centméter átmérőjű. Három lépcsőt is épített a mester, hogy fel tudjon lépkedni a kerékpáros az ülésig. Ugyanakkor a kormányt előrébb kell hajtani, az ülést pedig előrébb vinni, hogy könnyebben lehessen közlekedni a velocipéddel.

Horváth László elhatározta azt is, régiséget gyárt kisunokájának, Regőnek. Vagyis egy kéthengeres, 20 éves, nikkelezett, 535 köbcentis Yamaha Virago choppert lekonzervál 40 évre. Azt mondta a mester, Regő biztosan örül majd 44 évesen annak, hogy egy 60 éves, csillogó-villogó motor tulajdonosa lesz.

köb p

Látta 18 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Gazdag Zsuzsanna üzente 10 éve

Ügyes egy ember ,na meg biztos nem áll anyagilag olyan csehül ,mint én .

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 10 éve

– Sokat rágódtam azon, mivel kenjem le a motor nikkelezett részeit, hogy négy évtized múlva az anyag könnyen eltávolítható legyen, és a felület is megtartsa eredeti állapotát – magyarázta. — Olyan tanácsot kaptam, hogy fóka- vagy bálnazsír lenne legjobb a motorra kívülről, az egykori szovjet alkatrészeket is ebben tartották. Hosszas internetes keresés után sem sikerült találnom, pedig Izlandtól Törökországig nagyon sok országban kerestem. Végül rátaláltam a ricinusolajra, megfelelőnek tűnik.
Az ezermester járt a békéscsabai polgármesteri hivatalban is, hogy érdeklődjön a 40 év múlva történő üzembe helyezésről. Kissé mosolygósan azt válaszolták neki, hogy szerintük ugyanúgy kell majd, mint most, de biztosat nem tudhatnak.

A kereskedői, könyvtárosi képesítéssel, víz- és gázszerelői mestervizsgával is rendelkező, a fűnyíró- és kisgépklinikáról ismert Horváth Lászlónak a felesége rendszeresen mondja, megnyugodhatna már végre, de őt az állandó újat keresés, kísérletezés tartja életben. Benzinmotoros, tárcsafékkel ellátott rollereket is gyártott, sebességük eléri óránként a 35—40 kilométert. Ennél is strapabíróbb és gyorsabb másik fejlesztése, a terepgokart. Mi sem természetesebb, hogy ehhez a gumikat Brazíliából hozatta.

A párizsi Eiffel-torony mását is megépítette Horváth László 1:20-as méretarányban. Az ezermester több, mint egy kilométernyi szögvasat használt fel a 15 méter magas építményhez, amit statikussal terveztetett meg. Horváth Lászlót Párizsban járva évtizedekkel ezelőtt annyira magával ragadta a torony, hogy elhatározta, egyszer megépíti a mását.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu